غذاهای ارزان استانبول را بشناسید
بهترین پرواز ها را با جیبوجت جستجو کن
غذاهای ارزان استانبول را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:13

غذاهای ارزان استانبول کدامند؟

یکی از حقایق جالبی که درباره استانبول وجود دارد، این است که غذاهای این شهر بسیار لذیذ هستند. اما جالب تر از این حقیقت، این است که هیچ کسی مجبور نیست که برای اینکه این غذاهای خوشمزه را بچشد، به یک رستوران خیلی خاص در این شهر مراجعه کند و هزینه زیادی را بابت خرید غذا در استانبول بپردازد. بلکه خیلی راحت می توان در اغذیه فروشی های استانبول که قیمت غذا در آن ها بسیار مناسب است، غذاهایی را نوش جان کرد که مثالشان در هیچ شهر و کشور دیگری پیدا نمی شود.غذاهایی که با اینکه ارزان هستند و قیمت بالایی ندارند، اما طعم و مزه ای دارند که هر کسی را شیفته خودشان می کنند. با ما همراه باشید تا چند تا از خوشمزه ترین غذاهای ارزان استانبول را به شما معرفی کنیم.

دونر از غذاهای ارزان استانبول

اگر بخواهیم فقط یک غذای ارزان در استانبول را به شما توصیه کنیم، قطعا آن غذا دونر خواهد بود. کباب های دونر در استانبول هم با گوشت و هم با مرغ درست می شوند و آنقدر در این شهر محبوب هستند که در بیشتر اغذیه فروشی های استانبول سرو می شوند. توصیه ای که برای امتحان کردن طعم این غذای خوشمزه در استانبول برایتان داریم، این است که به هیچ عنوان برای خوردن دونر به رستوران های بزرگ و یا رستوران های زنجیره ای مراجعه نکنید و به جای این کار، به دنبال سفارش دادن آن از یک اغذیه فروشی کوچک و محلی باشید تا دونرهای بهتر، لذیذتر و ارزانتری نصیبتان شود.

دونر از غذاهای ارزان استانبول

دونر از غذاهای ارزان استانبول

کوفته از غذاهای ارزان استانبول

جالب است بدانید که در استانبول حدود 50 مدل کوفته مختلف با حدود 50 طعم متنوع وجود دارد. این بدین معنی است که اگر شما در روزهای اقامتتان در استانبول هر روز کوفته بخورید، باز هم فرصت نمی کنید که طعم همه انواع کوفته های ترکیه ای را در طول سفر امتحان کنید. اما به هر حال بد نیست که بعضی از وعده های غذاییتان در استانبول را به خوردن کوفته های خوشمزه استانبولی اختصاص دهید و حداقل چند مدل از کوفته های متنوع و لذیذ این شهر را در طول سفرتان نوش جان کنید. چراکه کوفته های این شهر بسیار معروف هستند و با طعم خوب و البته قیمت مناسبی که دارند، به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ارزان استانبول شناخته می شوند.


کوفته از غذاهای ارزان استانبول

کوفته از غذاهای ارزان استانبول

 

پیده ازغذاهای ارزان استانبول

پیده یک مدل پیتزای خوشمزه است که معروف به پیتزای ترکیه ای است. یکی از بهترین غذاهایی که شما می توانید در استانبول با صرف یک هزینه کم نوش جان کنید، همین پیده است. برای طبخ این غذای خوشمزه از پنیرهای ترکیه ای، اسفناج، گوجه، قارچ و گوشت تازه استفاده می شود و ادویه های بسیار خوشمزه ای هم در تهیه آن به کار برده می شود. گفتنی است که این غذا طعم متفاوتی با پیتزاهای غربی دارد و طعم آن بیشتر به طعم غذاهای خاورمیانه ای نزدیک است.

ایسلاک برگر از غذاهای ارزان استانبول

ایسلاک برگر یک همبرگر بسیار خوشمزه است که به عنوان یکی از بهترین غذاهای ارزان استانبول شناخته می شود. این همبرگر با همه همبرگرهایی که تا به حال خورده اید، متفاوت است و هم ظاهر و هم طعم و مزه متفاوتی دارد. برای تهیه ایسلاک برگر، همبرگر را در یک سس گوجه و پیاز غوطه ور می کنند و بعد آن را بخار پز می کنند و در نتیجه نان آن حالت خمیری و مرطوب پیدا می کند. به همین دلیل است که نام این همبرگر سنتی ترکیه ای را همبرگر مرطوب گذاشته اند و به آن همبرگر خیس نیز می گویند. قسمت خوب ماجرا اینجاست که قیمت این همبرگر که بی نهایت خوشمزه است، فقط 3 لیره و یا شاید حتی کمتر است و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن آن را در استانبول خریداری و نوش جان کنید.

بالیک اکمک از غذاهای ارزان استانبول

بالیک اکمک یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول است. بالیک اکمک یک نوع ساندویچ ماهی است که معمولا در اغذیه فروشی های ساحلی استانبول سرو می شود. این ساندویچ های خوشمزه که حدودا 5 لیره قیمت دارند، با ماهی کبابی، پیاز، ترشی و کاهو درست می شوند و طعم جالبی دارند. اگر شما هم به طعم غذاهای دریایی علاقه دارید، بد نیست که طعم بالیک اکمک را در طول سفر به استانبول بچشید.

بالیک اکمک از غذاهای ارزان استانبول

بالیک اکمک از غذاهای ارزان استانبول

دون دورما از غذاهای ارزان استانبول

دون دورما یک نوع بستنی سنتی ترکیه است که به جرئت می توان به عنوان یکی از خوشمزه ترین بستنی های دنیا از آن یاد کرد. به شما توصیه می کنیم که اگر یک وقت در استانبول هوس خوردن یک خوراکی خوشمزه را کردید، حتما یک دون دورما سفارش دهید و از چشیدن طعم لذیذ این بستنی خوشمزه لذت ببرید. اگر هم خیلی اهل خوردن بستنی نیستید، می توانید از اغذیه فروشی های استانبول به جای دون دورما، یک باقلوای استانبول به همراه یک فنجان چای ترکیه ای سفارش دهید و با خوردن آن ها روحتان را تازه کنید.

سیمیت از غذاهای ارزان استانبول

سیمیت یک مدل نان ترکیه ای است که قدمت طبخ آن در استانبول به حوالی سال 1500 میلادی می رسد. این نان باستانی که در استانبول طرفداران زیادی دارد، هم با پنیر و هم به صورت ساده خورده می شود و در اغذیه فروشی های متعددی در استانبول موجود هستند توصیه ما به شما این است که حتما در استانبول طعم نان سیمیت را بچشید و چه با پنیر و چه بی پنیر طعم آن را امتحان کنید.

راستی به نظرتان کدامیک از این غذاهای ارزان در استانبول لذیذتر هستند؟ شما دوست دارید که کدامیک از این غذاها را در طول سفر به استانبول نوش جان کنید؟ به شما قول می دهیم که اگر هر کدام از این غذاها را از اغذیه فروشی های استانبول سفارش دهید، پشیمان نشوید.

برای رزرو تور ارزان استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره سفر به استانبول بیشتر بخوانید:

هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

قیمت غذا در ترکیه چقدر است؟

چگونه می توان از استانبول به آنتالیا رفت؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته
قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت.
www.rokna.net

سنگ تراورتن
خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی
www.anamisstone.com
سنگ مرمریت
خرید انواع سنگ مرمریت
www.anamisstone.com
سنگ مرمر
خرید و فروش انواع سنگ مرمر ساختمانی اونیکس
www.anamisstone.com
سنگ ازنا
فروش انواع سنگ ازنا ارزان قیمت در تهران
www.anamisstone.com
سنگ گرانیت
انواع سنگ ساختمانی گرانیت مشکی و سفید نهبندان، نطنز و مروارید مشهد
www.anamisstone.com
سنگ گوهره
فروش انواع سنگ گوهره ممتاز و سوپر کف قیمت
www.anamisstone.com
سنگ هرسین
انواع سنگ مرمریت هرسین
www.anamisstone.com
سنگ طرح چوب
قیمت سنگ سنداستون طرح چوب
www.anamisstone.com